Inlichtingen dienst vergunningen

Wij willen dat je als klant zo weinig mogelijk naar het gemeentehuis moet komen en je in 1 keer goed helpen. Daarom willen we je afspraak zo goed mogelijk voorbereiden.

De regels rond bouwen en verbouwen zijn complex en sterk afhankelijk van de specifieke situatie. Wij vinden het beter voor jou en efficiënter voor ons als jij aangeeft dat je een vraag hebt of dossier wil bespreken. Wij vragen bijkomende info op en bekijken al wat we hebben voordat we jou contacteren.

Samen bespreken we de eerste bevindingen, helpen je of zetten je op weg voor verdere stappen en kijken of een digitale of fysieke afspraak nuttig is.  Vaak kunnen we je schriftelijke of telefonisch al helpen na een beetje voorbereiding, maar je bent natuurlijk ook welkom voor een digitale of fysieke toelichting.

Als je zelf je contactgegevens en problematiek kan schrijven in het webformulier kunnen hier al geen interpretatiefouten in sluipen. Als je dit niet zelf klaar krijgt helpen wij je aan het onthaal natuurlijk graag verder.

We schakelen de telefoon liever niet rechtstreeks door naar de dienst want dan ontbreekt het stukje voorbereiding en is de kans groot dat je lang aan de lijn hangt voor een antwoord.

De dienst vergunningen neemt binnen de week contact met je op. Is het dringend? Geef dit duidelijk aan. Die dienst bekijkt dagelijks de ingestuurde klantverzoeken en neemt dringende zaken er zo snel mogelijk tussen.