Denksessie Commanderij: verenigingen en gebruikers

De Commanderij van Gruitrode wordt een plek voor alle Oudsbergenaren, ook voor de Oudsbergse verenigingen. Zij moeten straks volop kunnen gebruikmaken van deze unieke plek in Oudsbergen. Daarom vinden we het erg belangrijk om hen te betrekken bij de ontwerpen voor de restauratie van de Commanderij.

Uit de voorgaande denksessies hebben we heel wat interessante ideeën en suggesties gehaald die nu in de uitgewerkte plannen voor de kasteelhoeve en nieuwe, aangrenzende zaal worden verwerkt. In een volgende stap willen we samen met de verenigingen en gebruikers van het Cultuurpunt - de uiteindelijke gebruikers van de Commanderij - en architect Chris Van Brussel de plannen verder verfijnen. We doen daarbij beroep op hun praktische inzichten en ervaring met het organiseren van socioculturele activiteiten en evenementen, zodat de gebouwen zo functioneel mogelijk worden voor alle verenigingen.  

Ben je lid van een vereniging of gebruiker van het Cultuurpunt en denk je graag mee? 

We nodigen je uit om via ons digitaal vergaderplatform je inzichten met ons te delen.

  • Wil je deelnemen als gebruiker van de Commanderij (cultuurvereniging, seniorenvereniging...)? Schrijf je hieronder in voor de denksessie op donderdagavond 15/10 om 20u. Om iedereen de kans te geven om mee te doen, vragen we om slechts één persoon per vereniging in te schrijven.
  • Wil je deelnemen als vertegenwoordiger van een jeugdvereniging? Schrijf je hieronder in voor de denksessie op vrijdagavond 16/10 om 20u
  • De sessie over de toegankelijkheid op de commanderijsite ligt nog niet vast en wordt georganiseerd na het overleg van architect Chris Van Brussel met het toegankelijkheidsbureau INTER op 27 oktober. De komende weken worden de leden van de adviesraad gecontacteerd en wordt een algemene oproep voor personen met een handicap (mobiliteit, slechthorend, slechtziend, autisme...) en senioren verspreid. Heb je zelf interesse of ken je iemand die geïnteresseerd zou kunnen zijn? Houd onze Facebookpagina en overige communicatiekanalen dan in het oog.

Meer praktische informatie over het vergaderplatform ontvang je na je inschrijving via mail.

Schrijf je in via het digitaal loket hieronder. Vermeld daarbij welke vereniging je zal vertegenwoordigen.