Vraag online aan via Mijn Burgerprofiel
Inhoud
Het levensbewijs of attest van leven is een document waarmee u kunt aantonen dat u nog in leven bent.
Dit document wordt u soms gevraagd door pensioendiensten, verzekeringsinstellingen, ziekenfondsen, financiële instellingen, openbare besturen, een notaris, een advocaat, de rechtbank, de ambassade of het consulaat. Zo hoeft u zich bij deze personen of instellingen niet persoonlijk aan te bieden om aan te tonen dat u nog leeft.
Voorwaarden
De volgende partijen kunnen het attest met betrekking tot uzelf aanvragen:
- Uzelf
- uw wettelijke vertegenwoordiger (bv. ouder of voogd)
- bijzondere gemachtigden zoals een notaris of advocaat
- derden (bv. publieke of private instellingen) als de afgifte ervan voorgeschreven is door of krachtens de wet
- een ander persoon mits volmacht van de betrokkene.
Procedure
Vraag dit document aan:
- Via 'Mijn burgerprofiel', de online toepassing van de Vlaamse overheid. U kunt het document meteen downloaden en eventueel afdrukken.
- Aan de snelbalie van één van de gemeentehuizen, tijdens de openingsuren.
Wat meebrengen
Als u het attest zelf ophaalt:
- uw eigen identiteitskaart of verblijfsvergunning.
Als u het document voor iemand anders aanvraagt:
- een volmacht van de betrokkene
- een kopie van zijn of haar identiteitskaart
- uw eigen identiteitskaart.
Kostprijs
Het bewijs van leven wordt gratis afgeleverd.
Contact
- Adres
- Dorpsstraat 44 , 3670 Oudsbergen
- Tel.